SEO
Stevnsdesigneren Christine Hansen

For virksomheder i Stevns, Faxe, Køge og omegn

Stevnsdesigneren Christine Hansen

Grafisk design & digital marketing

RING 40 94 49 91   

man-tors mellem 10-17 
eller send en mail

Stor procentdel af lokale virksomheder mister en masse kunder på manglende SEO.

-

Facebook, som må siges at være Instant coffee. vinder desværre over solid kaffe på kaffemaskinen (dvs. hjemmesiden).

Det burde være omvendt: Solid kaffe fra kaffemaskinen først, dernæst andre kanaler.

-

Du er godt på vej, udarbejder du ordlister med variationer og indsætter disse i teksten på din hjemmeside.

Få hjælp til verdens største markedsføringskanal og dermed SEO.

Kontakt Stevnsdesigneren allerede i dag.

SØGEMASKINEOPTIMERING - Kom i gang med verdens største markedsføringskanal ved hjælp af søgemaskineoptimering (SEO)

Marketing er mere end bare Facebook

Med den meget lave rækkevidde på sociale medier, bør iværksættere og virksomheder bruge verdens største markedsføringskanaler, søgemaskinerne og det ved hjælp af SEO. SEO er standard og bør være en del af ALLE hjemmesider fra dag 1.


SEO er gratis og giver flere besøgende - Så hvad taler imod at benytte verdens mest effektive markedsføringskanal?

Måske føler man, at SEO er noget mystisk bagvedliggende, "som vi lige tager på et senere tidspunkt, når der er mere tid...," hvilket aldrig sker kontra sociale medier, som er lynhurtige lækre opslag, der nemt indsættes og hvor valg af billeder eller grafik har større vægtning end det skrevne ord. Det burde være omvendt...!


Topniveauet er naturligvis et mix af flere kanaler, hvor SEO i verdens største markedsføringskanal bør være standard fra hjemmesidens dag 1, for på den led at opnå en bedre placering i Google og dermed flere besøgende til hjemmesiden.


Hvad er søgemaskineoptimering (SEO)?

Søgemaskineoptimering (SEO) gør din forretning synlig i de største markedsføringskanaler på nettet - søgemaskinerne. Med SEO opnås organisk besøgstrafik gratis til din hjemmeside. SEO er med andre ord en investering i din hjemmeside og dermed din forretning. 


Målet med søgemaskineoptimering (SEO) er, at vi meget gerne vil have mange flere besøgende til vores hjemmeside, der så kan gå hen og blive kunder i din virksomhed.


Når du søger på Google, viser Google dig de mest relevante resultater først - det vil sige de mest gennemarbejdet kvalitetssider først. Med SEO arbejdes der derfor på, at få et link til hjemmesiden blandt de mest relevante resultater, der vises først.


I den forbindelse er det vigtigt at høste de samme søgeord og sætninger, som kunderne søger på og herefter bruge de samme søgeord og sætninger på egen hjemmeside i teksten, på billeder og den bagvedliggende kode.


Udover sidetitel, meta- og billedbeskrivelse, kræver SEO en hvis mængde tekst på hvert enkelte side - for 'content is king', som man siger. Hvis der nærmest ingen tekst er, kan SEO ikke rigtig gennemføres. (Sats på minimum 200 ord per side).


Resultatet af bestræbelserne er fuldstændig målbare:

A) Sælger du træpiller til pillefyr og knaster 'træpiller til pillefyr' ind i søgefeltet, kan du se på hvilket sidenummer, Google linker til din hjemmeside.


B) Din hjemmesides statistik viser efter optimering gennemsnitligt flere besøgende.


C) Din placering i Google kravler tættere og tættere op på side 1, efterhånden som tiden går.



Undersøgelser viser, at Sociale Medier vinder over SEO

- at det flygtige vinder over det solide.

I løbet af sommeren 2018 blev 501 amerikanske virksomheder spurgt af webbureaet Clutch.co om deres investering i digital marketing og hele 44% svarede, at SEO ikke er en del af deres indsats. Det kommer bag på branchen, der peger på manglende kendskab som årsag. I samme undersøgelse vil 81% af virksomhederne til gengæld kaste penge efter sociale medier og 78% efter websites.

Resultatet af egen undersøgelse fra februar 2018, der er baseret på websites fra Stevns, er tallet helt oppe på alarmerende 62% af hjemmesider, som ikke udnytter søgemaskineoptimering.

Se resultatet af lokal SEO-undersøgelse.

62% af websites fra Stevns bruger ikke SEO

STOR PROCENTDEL AF LOKALE VIRKSOMHEDER MISTER EN MASSE KUNDER PÅ MANGLENDE SEO


Jeg satte mig for at undersøge 50 tilfældige hjemmesider. Alt i alt klarede 62% af hjemmesiderne sig rigtig dårligt.
Læs SEO-undersøgelsen fra februar 2018.


Måske er der tale om, det man kan se, kontra, det man ikke kan se? Man kan forholdsvist hurtigt lægge en reklame op på Facebook og få en håndfuld likes, mens SEO er gemt i tekst og noget udefineret bagvedliggende og ligeså statistikken for hjemmesiden, - ja, den skal man jo selv aktivt hente frem. Der er altså tale om instant coffee kontra kaffe fra kaffemaskinen, og kan lige netop være den årsag til, at mange springer fra – selvom SEO burde prioriteres før sociale medier.


Hvad er SEO og hvordan forbedres placeringen i Google?

Forestil dig, at du sælger fluesmækkere, og det eneste ord og sætning, som benyttes på din hjemmeside er ordet 'fluesmækkere' samt sætningen 'Fjern fluer med vores fluesmækker'.

Du har måske nogle specifikationer, som højde, længde, hvilke batterier fluesmækkeren bruger og en pris eller det har du måske ikke en gang? Med andre ord, ikke særlig megen information til kunden og Google at arbejde med.


Forestil dig så, at din kunde har mange fluer og derfor, i søgefeltet, skriver; 'Hvordan fjerner jeg insekter?' Læg mærke til, i stedet for 'fluer', søger kunden "fejlagtigt" i forhold til dit på 'insekter', som jo slet ikke er en del af hjemmesiden – Dermed kommer din hjemmeside med meget stor sandsynlighed ikke op på resultatsiderne. Til gengæld vil alle konkurrenterne blive vist, da de flittigt har benyttet ordet på deres sider.


Jamen, hvad gør jeg så og hvordan kommer jeg i gang med SEO?

Når man arbejder med SEO, finder man små ord- og sætningsvariationer, der favner hele kategorien, som eksempelvis kunne være:


- kom af med insekter, hvepse og fluer

- fjern hvepse og fluer med fluesmækker

- fjern fluer med elektrisk ketcher


Læg mærke til, at vi har udvidet ordlisten. Ud over 'fjern' og 'fluesmækker', har vi nu også;

- insekter

- hvepse

- elektrisk ketcher


Der er altså tale om en helgardering i forhold til, hvad din kunde kan finde på at søge på i Google.


Søgeordene samles i små lister for hver side eller produkt og benyttes derefter i bagvedliggende titel, metakode, billedbeskrivelse og i selve link- og tekstindhold på hjemmesiden.


Der er meget mere til SEO, men ovenstående er grundelementet af søgemaskineoptimering, som bør være en del af alle hjemmesider.


Hvad kan jeg selv gøre?

Start med din ordlister, find variationer, ordn dem i kategorier i forhold til side/produkt - og benyt så ord og sætninger i tekstindholdet på hjemmesiden - så er du allerede godt i gang!


Har du brug for at komme videre,

så kontakt mig, så finder vi ud af en løsning, hvor du selv står for det meste og jeg fortæller, peger og kommer med feedback på det, du har lavet.


Eller bestil en rådgivningstime og lad os snakke om dit marketingmix og fremtidige kunder.

Læs SEO-undersøgelsen blandt lokale hjemmesider foretaget af Stevnsdesigneren i februar 2018.

Kontakt Stevnsdesigneren Christine Hansen

MAIL ch@stevnsdesigneren.dk

RING/SMS 40 944 991

Man-tors mell 10-16. Fredag telefonfri.

FB-BESKED Se Facebook-profil

Få hjælp til... 

... alle former for grafisk design som ny hjemmeside, redesign, opdatering i One.com-Webbuilder, SEO, sociale medier, online strategi, logo, visitkort, folder, illustrationer og rådgivning.

Se nyheder på Facebook eller nyheder her på hjemmesiden

Ophavsret ved Stevnsdesigneren Christine Hansen 2020